القائمة الرئيسية

الصفحات

شاهد ماذا قال عزيز الاسمر قبل موته بيوم

 



وفاة عزيز


سبب وفاة اليوتيوبر عزيز 


 المقال  ده هنشوف سببه الوفاة الرئيسي للفنان الكوميدي يوتيوبر عزيز الاسمر اللي اتشهر على كل مواقع التواصل الاجتماعي. واول تعليق من والدته وانها بتتهم حد معين بان هو السبب في وفاة ابنها. 

تعالوا اقول لكم القصة وما فيها وخناقة كبيرة جدا ما بين والدة عزيز الله يرحمه طبعا وما بين الشخص اللي كان بيصور الفيديوهات لعزيز اكتشاف خطير جدا جدا من بعد وفاته اللي لم يتعدى عليها الكام ساعة. 

ولكن الموضوع كبير جدا. يا ترى كان متجوز ولا لا? يا ترى عنده ابن ولا لا? ايه حكاية كوكي اللي كانت بتظهر معه في الفيديوهات? حكاية كبيرة جدا جدا عن شخص شخص ناس كتير بتحبه وبتابعه وبيقولوا ان هو السبب الابتسامة الخاصة بهم. هقول لكم كمان كان عمره وهنعرف معلومات لاول مرة. كوكي دي كانت بتعمل معه فيديوهات كوميدية. هو مشهور جدا على مواقع التواصل الاجتماعي. 

عنده سبعة وعشرين سنة هو سوري على سعودي من مواليد الرياض ستة وعشرين يوليو الف تسعمية خمسة وتسعين. رحمة الله عليه هو كان عنده مرض في الهرمونات اسر على النمو الجسدي والمرض ده موجود من وقت ولادته. حاولوا طبعا كتير جدا ابوه وامه يعالجوه. ولكن كل المحاولات فشلت تماما. الدنيا اتقلبت على سبب وفاته وحياته بدأت ازاي من وهو صغير كان مريض وكان مرة ماشي في السعودية وبعض اصدقاؤه واحد كان بيصور قبله وقال له ايه رأيك تشتغل معي ونصورك ونعمل فيديوهات? الكلام ده كان من حوالي اربع سنين هو نموه العقلي برضو على قده شوية امه في البداية ما رضيتش وقالت هيتنمروا وهيضحكوا وهيسهروا على ابني. انا مستحيل اوافق على حاجة زي كده مهما كان. ولكن بعد كده وبعد ما خلاص قال لها ان الموضوع جدا جدا وفيه فلوس هتاخدوها وافقت وقالت لعل وعسى نحاول نعالجه بالفلوس اللي هتيجي. المصور ده كان بياخد الفيديوهات على حسابه الشخصي على حسابه الشخصي. وكمان جاب واحدة اسمها كوكي اللي بيقولوا عليها مراته. فضل يديهم بقى مرتبات ولكن طبعا المرتب الاكبر كان لعزيز. في البداية اشترى له فيلا واشترى له عربية لان الموضوع مربح اوي الحسابات بتاعته بتدخل من حوالي مليون دولار في الشهر الواحد. بعد كده الناس قالت لوالدته لأ ده بيضحك على ابنك وبياخد الرقم الاكبر من الفلوس مشاكل من امه ومع المصور لكنه قال لها ازاي انا اللي بصور وانا اللي بعمل مونتاج وانا اللي بعمل كل حاجة هو بس بيمسل دور معين وبعد كده اقراها تاني بالفلوس لكنها اصرت وقالت انا هخلي ابني يمسل مع واحد تاني او يصور مع واحد تاني والحسابات تكون باسمنا احنا. قال لها اعملي اللي تقدري عليه ولكن اي فيديو هينزل لعزيز انا اللي اكتشفته وانا اللي هعرف احزفه 

وبالفعل كان كل اما تجيب واحد يصور وتنزل الفيديو كان بيحزفه تماما. فضلت المشاكل ولكن بعد كده اتفقوا ان عزيز ياخد خمسة وعشرين في المية من الارباح. وعملوا عقود بكده واشتغلوا بعدها مع بعض كان بيصور وامه كانت بتحضر معه التصوير لانه عنده بعض الظروف الخاصة من ناحية الاكل ومن ناحية الحمام وحاجات زي كده. فكانت لازم تبقى متواجدة. جابوا اللي اسمها كوكي دي ومرة يجوزوهم ومرة يخلفوا ومرة طفلهم ويعملوا قصص كوميدية يعني. لكنه مش متجوزها ولا مرتبط بها هو عنده مشاكل صحية كبيرة. سبب الوفاة يقال ان والدته اتهمت المصور ان هو هو سمم ابنها وانه كان سبب في وفاته لكنه انكر ده وقال ازاي ده هو سبب الخير اللي انا فيه وهو وش السعد علي. مستحيل هعمل فيه كده. امه وابوه من سوريا بيقول لك ان دلوقتي الخلاف كبير جدا ما بين الام والمصور الحسابات تتنقل لاسم الام. ويمكن لسه ابنها بقى له كم ساعة بس متوفي عن عمر يناهز سبعة وعشرين عام. ادعوا له بالرحمة. 

تعليقات